måndag 8 juni 2015

bal i ett blåsigt falkenberg

Idag var det dags för Paulina, min brors flickvän, att gå balen. Jag hade erbjudit mig att vara fotograf, så vid två togs de första fotografierna på bakgården.




Paulina, Mimmi och Linnea.


Mimmi.


Linnea.



Paulina.



Vid kvart över fyra anlände vi till strandbaden för att fotografera Paulina på röda mattan. Det var en lång och kall väntan och precis när fingrarna börjat stelna och kroppsdelar domnat uppdagades hon. Då hade vi stått och väntat i cirka två timmar och efter trettio sekunder hade jag tagit bilderna och vi gick vidare till stranden för att möta upp henne där igen.


Mimmi och hennes baldejt. Så fina!


Paulina och hennes baldejt! Smäller av.


Här är jag och bror i väntans tider utanför strandbaden. Det var kallt och stört mycket folk, men humöret var fan gött ändå (trots att det inte syns på Alex).


Som sagt, en hel del folk och här är bara en liten samling av dem.



Och sedan kom Palle. Vi fotograferade och önskade henne en go kväll, för att sedan halvspringa till bilen och artificiell värme vid tio i sju. Sedan var den bal-fotograferings-dagen över!




foto&redigering - lovisa bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar