måndag 29 april 2013

helgen och måndag.

Imorse ville jag helst av allt ligga kvar jämte min fina särbo efter denna långa flytthelgen, samtidigt som jag fylldes av vemod när jag påmindes om att detta är min sista vecka i 6-veckorsgruppen på Miroi. Nästa vecka kommer jag och de som kom in samtidigt som mig gå över till 7-veckorsfasen (eller vad man ska kalla det) och då kommer vi bara vara på Miroi två halvdagar i veckan, plus ett personligt samtal med vår andra handledare. Sorgligt, typ. Trivs väldigt bra där, och älskar folket och rutinerna som medföljer. Åh.

I vilket fall. På förmiddagen åkte vi till Ringhals med gruppen för ett studiebesök. Intressant och lärorikt! Och när jag kom hem hann jag precis städa upp innan Anticimex knackade på dörren och skulle bekämpa mina husdjur. Det var några timmar sedan nu, men kan fortfarande inte vara där inne pga den starka lukten. Så jag får nog sova inne hos pappa inatt. Här regnar det som in i. Låter som att spikar slår mot fönsterrutorna. Perfekta vädret för inomhusgos och kaffe hos pappsen. 

Just nu längtar jag efter bättre väder, färre kilon på kroppen och så drömmer jag mig bort i inredningslandet och fixa hemma. Det har kliat extra mycket i fingrarna på göra om hemma och inredningsfronten då hela helgen har handlat om att flytta, spruta idéer och se nya möjligheter. Vill nu! 



Bildkällor hittar ni på min pinterest: HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar