tisdag 23 april 2013

en dum måndag.

Hej mina fina. Hade en sådär rolig dag igår. Vaknade upp med feber och ont i högra, nedre delen av magen. Masade mig bort till Miroi ändå, men fick ringa till vårdcentralen på förmiddagen och komma ner och kolla upp magen då det inte ville släppa. Tog tester som inte visade någonting, men min läkare var snäll och ringde upp mig på eftermiddagen för att checka läget. Då hade jag även börjat må illa och han rådde mig att åka in till Halmstad akut (de misstänkte redan i det stadiet att det handlade om blindtarmen). Väl i Halmstad kollade de tempen och det konstaterades att jag hade feber. Väntade sedan i över en timma på att få komma in och ta blodtester, som sedan visade sig vara bra. Två olika läkare klämde och kände på magen och även dem trodde att det var blindtarmen, men eftersom de inte kunde hitta någonting fick jag åka hem. Tre timmar för ingenting..

Idag har jag varit hemma från Miroi. Mått illa, haft lite feber och har fortfarande ont. Men det har i alla fall inte förvärrats. Tycker det är himla läskigt när man inte vet vad det är. Känns som en tickande bomb eftersom det känns som att någonting ska brista inom mig så fort jag rör mig, hostar eller tar ett djupt andetag. Nu hoppas jag på att det inte blir värre och att de bara var någonting konstigt övergående i kroppen. Så jävla typiskt att bli sjuk när jag precis kommit igång med träningen. Klättrar fan på väggarna här hemma.




Ska vila vidare nu. Hoppas ni har en fantastiskt skön vårdag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar