torsdag 28 januari 2016

lördag söndag snabbspolning torsdag

Lördagen den 23:e januari: Lämnade Nicco hos Sebbes föräldrar på kvällen för att sedan befinna oss i figarosalen vid halv åtta, redo för premiär av Halmstadrevyn. Vid tio-tiden var de två akterna slut och vi började göra oss redo för att åka bort till lokalen som middagen skulle serveras i. Först ville Sebbe dock gratta de inblandade i Halmstadrevyn för en lyckad premiär, så vi traskade runt bakom scenen där skådisarna bytte om osv. Jag, som inte känner någon alls kände mig ytterst obehörig och malplacerad bland alla halvnakna främlingar. Haha. Efter en stunds pratande åkte jag och Sebbe till hans lägenhet för att ställa bilen och svepa en öl.

När alla Halmstadrevy'are duschat och gjort sig klara hördes de av att det var på gång till lokalen och vi gick då också bort. Väl där blev det välkomstdrink, följt av en svingod middag tillsammans med ett jäkligt härligt sällskap. Vid tre-tiden gav jag och Sebbe upp och så var den eminenta lördagen slut.

På söndagen åkte vi till Sebbes föräldrar (där Nicco befann sig) och åt frukost där innan vi styrde mot Falkenberg. Och efter en middag med pappa och mys i soffan var den helgen slut.



Om vi då hoppar till nutid. Dagen har i sin helhet varit bra, men har också innehållit ett ursinne som inte hann lägga sig tills jag kom hem. Sebbe bestämmer sig då för att göra en semelkladdkaka till efterrätt för att muntra upp sin inte sääärskilt muntra flickvän. Fungerade galant, kan jag säga. Har även tittat på hockey, vilket alltid höjer dagen (allra mest när frölunda vinner, såklart).

Nu ska jag gosa ner mig i sängen, sätta på tv:n och sjunka in i dimman. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar