fredag 1 januari 2016

julafton i tandådalen

Julaftonsmorgon började med frukost och paketöppning för Linus. Per öppnade även en klapp som han visste innehöll ett spel. Detta för att få lite underhållning i väntan på mat och tomten.

Vår fine lilla gran.

Maten började komma fram. Fick till en riktigt bra julmiddag trots att vi var iväg.

Efter kalle anka och mat kom jultomten och delade ut klapparna som låg under granen. Linus fick ett hav av paket och vi andra hade kommit överens om att inte ge mellan familjerna, så jag fick en julklapp av Sebbe och en av pappa. Julklappen av Sebbe hade jag själv designat - en personlig almanacka, och av pappa fick jag boken Allt jag inte minns av Jonas Hassen Khemiri. Himla nöjd!

Paketöppning!



Vid kvällningen var det dags för prisutdelning för tävlingen "sex i fjällen" (istället för halv åtta hos mig). I och med att vi var tre familjer som bodde tillsammans delade vi upp matansvaret så att varje familj hade hand om en dag var. Så det blev tre stycken kvällar då vi åt tre-rätters-middag - måndagen, tisdagen och onsdagen. Inför varje middag filmade vi vad de andra två familjerna hade för förväntningar på kvällens meny, samt att vi efter maten filmade när varje person fick sätta poäng. Dessa filmer tittade vi igenom på julafton tillsammans, vilket sedan följdes av en prisutdelning! OCH VÅRT LAG VANN - jag, pappa och Sebbe. Grymma! Kvällen följdes sedan av att några tittade på film, några gick och lade sig tidigt och jag och lillasyster satt och spelade kort.

GOD JUL I EFTERSKOTT, MINA VÄNNER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar