torsdag 14 januari 2016

sista dagen i fjällen

Jag insåg precis att jag inte hade tagit några fler bilder i fjällen med min systemkamera, förutom på hemvägen. Därför kommer några mobilbilder som får sammanfatta den sista dagen.


Sista dagen innan hemgång passade alla på att åka som dårar i backarna och jag + mamma stod och tittade på. Det var inte förrän på eftermiddagen jag bestämde mig för att jag fan inte kunde åka hem dagen efter utan att ha testat på skidorna i alla fall. Vägrade att fastna i föreställningen om att det var för svårt och att jag inte skulle klara det. Så, Sebbe kom och hämtade mig i stugan och så åkte vi till Hundfjället där Lasse väntade. Åkte ankarlift upp i barnbacken tillsammans med Lasse och höll på att kissa ner mig av nervositet, men efter något åk förstod jag mig på principen. Allt som allt åkte jag sex gånger i barnbacken och efter andra gången sa Lasse "men vafan, du kan ju - nu åker vi upp i en grön backe". Tyvärr (hehe) stängde den gröna backen precis då, och istället tog jag några fler åk i barnbacken. Nu har jag i vilket fall testat på det, och till nästa gång vet jag att det inte är omöjligt!


På kvällen myste alla på sitt håll. Vi eldade upp den sista veden och packade ihop lite grejer för att underlätta nästkommande dag. Snippsnappsnut, så var fjällen-sagan slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar