måndag 18 januari 2016

återhämtning

Efter att den sista examinationen för kursen estetiska lärprocesser var över i fredags skiftade jag från det fokus som länge varit dominerande - skolan - till att endast fokusera på det jag vill - familj och vänner. Den här kursen har varit den längsta under utbildningen och har mestadels varit extremt rolig, och jag har njutit, men den har även tagit mycket energi. Så helgen har handlat om att återhämta den energi som behövs för nästa kurs.
   I fredags skulle jag egentligen spenderat kvällen ensam eftersom Sebbe var iväg på konferens, men efter bara någon timma efter hemkomst insåg jag att jag inte alls hade lust med det. Vid sju-ish blev det istället bestämt att Lina skulle komma hit och sedan stannade hon till ett på natten. Drack massor av kaffe, garvade och pratade.
   På lördagsmorgonen gick jag in till pappa och åt frukost efter att jag varit ute med Nicco. Vid kvart över två körde jag för att hämta Sebbe och när vi kom hem igen åt vi middag med pappa, följt av kaffe och hockey. Kvällen fortsatte sedan inne hos pappa. Kaminen var tänd, vi tittade på P3 Guld och myste mest.
   Söndag och frallor från Stålboms, följt av promenad i Halmstad tillsammans med Sebbe, hans syster, mamma och Nicco. Gjorde ett stopp hemma hos dem och drack kaffe, för att sedan åka till pappa och äta middag. Åter igen var det hockey och kaffe! Mer av min söndag är oväsentligt att berätta om.



Idag är jag ledig och dagen har hittills handlat om att gå två rundor med Nicco, äta frukost och spela lite The Sims. Försöker bara ta det så lugnt det går innan det är dags för nästa kurs att dra igång på högskolan. Kan inte riktigt förstå att det endast är ett år kvar på denna utbildning nu.

Hoppas ni har en fin måndag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar