fredag 1 januari 2016

25 december - min födelsedag

Den tjugofemte december kom och så var det dags för mig att fylla 23 år. Jag hade önskat mig risgrynsgröt till frukost, så när jag kom upp stod den och puttrade i köket. Självklart min fina mamma som fixade.

Mina familjer staplade mina paket på en stol bredvid min frukost-plats.

Jag och Per, helt nyvakna dock glada!

Absolut bästa födelsedagsfrukosten jag någonsin varit med om. När alla ätit klart öppnade jag mina paket. Av pappa fick jag en ny kaffebryggare och en eltandborste, av mamma fick jag en årsprenumeration på en korsordstidning, presentkort hos min frisör, av Sebbe fick jag en väska och av Mimmi, Per och Linus fick jag ett spel! Mamma och Lasse överraskade även med att ta upp ett brev som jag skrev till mig själv för tio år sedan, som jag helt och hållet glömt av. Väldigt roligt att höra vad en hade för tankar om sin framtid för tio år sedan. Hah!


När alla käkat upp sin frukost och gjort sig iordning åkte några till Lindvallen för att åka skidor/snowboard, samtidigt som jag, pappa, Mimmi, Per och Linus packade in oss i bilen för att åka till Kläppen. Det var nämligen dags för en dag i längdspåret.


Det var stört jobbigt, plus att alla i spåret var allvaret själva. Dock var det jävligt roligt att testa, samt se när pappa klantade sig. Åkte några kilometer, sedan ville inte minstingen i gänget mer och lika bra var nog det. Åkte istället tillbaka mot Tandådalen igen och käkade lunch i Lindvallen på vägen tillbaka.


Nöjda!



När vi kom tillbaka till stugan chillades det i några timmar innan det var dags att beställa mat. Istället för att åter igen ställa sig och laga mat bestämde vi oss för att beställa hem och få tid över till att umgås. Säkert den godaste pizzan jag någonsin ätit.

Resten av kvällen spenderades tillsammans med Mimmi och Sebbe - spelade det spelet jag fick i present och hade det jävligt kul. Så himla bra födelsedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar