torsdag 29 oktober 2015

vilodag

Kom hem till Falkenberg igårkväll efter en dag som inte riktigt blev som det var tänkt. Seminariet vi skulle ha i skolan blev inställt på grund av att vår lärare blivit inlagd på sjukhus av oklar anledning. Jag som redan var uppe och hade ätit frukost tittade på nyhetsmorgon och begav mig sedan ut på en runda tillsammans med Nicco. Gick förbi Sebbe på jobbet och tog en kaffe innan vi promenerade hem igen. Pluggade några timmar innan Sebbe kom hem för att äta lunch och när han stuckit tillbaka till jobbet lade jag mig i soffan och tittade några avsnitt Bron. Slumrade till och plötsligt var klockan halv fyra. Sebbe kom hem strax därefter och vips var det kväll. När vi kom till Falkenberg gick vi en runda runt kyrkan innan vi åkte och tränade tillsammans. Himla skönt att vara tillbaka på gymmet. Min kropp har i princip skrikit efter det. Nackskadan har varit extremt dålig under dessa två månader jag inte varit på gymmet, så det är dags att ta tag i det igen. Plus skönt att svettas och känna en molande träningsvärk i musklerna igen. Avslutade kvällen med köttfärssås och ris, samt några avsnitt Bron, såklart.



Idag gick vi upp vid nio, åt frukost och vid tio kom mamma hit för att gå en promenad med oss. Promenaden följdes av en kaffe och prat, sedan var hon tvungen till att åka iväg på några ärenden. Dagen har därefter mestadels bestått av soffhäng varvat med promenader. Har tittat på Bron igen och haft en helt kravlös dag. Avslutade denna torsdag på bästa sätt med hockey inne hos farsgubben som även slutade med vinst. Nu är det dags att göra sig klar för sängen. En välbehövlig vilodag har passerat. PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar