onsdag 14 oktober 2015

ömkömk.

Drunknar snart i mitt eget snor. Igår slog förkylningen till ordentligt och natten till idag har varit rena pesten. Fått någon timmas sammanhängande sömn mellan hostningar och snorande, så jag var lagom pepp på att gå till skolan idag. Har i vilket fall genomlidit ett mentorsamtal, lite grupparbete, ett kursråd och en föreläsning. Just nu verkar mitt tillstånd fastnat i konstanta nysningar. Får spänningshuvudvärk av ansträngningen. Hur som, är glad att vi inte har någon skoltid imorgon. Ska istället ligga hemma och snora ner mina böcker och hosta på datorskärmen så den blir alldeles slemprickig.

Jag skrev tidigare att jag skulle syssla med lagom mycket självömkan. Har faktiskt fungerat hittills. Tänker att jag haft tur som inte varit sjuk på över ett år och att en förkylning inte är det värsta. Bara känns så för tillfället.

Nu ska jag grotta ner mig i soffan och inte lyfta en lem innan sebbe och nicco kommer hem. Hejs!



Går inte att andas med stängd mun (håller andan ofrivilligt på vänstra bilden). Älskar känslan av att någon kört in en öronpropp i varje näsborre (ser mestadels ut som på högra bilden när jag är sjuk).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar