tisdag 20 oktober 2015

en måndag mitt i fårhagen.

Hade egentligen tänkt promenera inne på naturreservatet, men när vi upptäckte att en bunt får släppts ut var det inte särskilt aktuellt längre. Stannade istället en stund för att titta och prata med dem. Nicco och Sebbe fick snällt stå utanför medan jag gick in och blev ett med djuren. Kände mig minst sagt iakttagen när det stod cirka trettio får och stirrade.



Nicco var mäkta fokuserad. Efter en stund bestämde vi oss för att åka vidare och hitta ett mer lämpligt ställe att promenera med hund. Hamnade så klart i en skog som inte verkade ha en klar riktning, så där irrade vi runt tills mörkret kändes lite för mörkt för att inte veta hur en riktigt tog sig ut ur skogen. Efter någon timma hittade vi en väg ut och jag drog en suck av lättnad.


Idag har jag befunnit mig på halmstad högskola hela dagen, i princip. Första halvan av dagen arbetade vi med arbetslaget och andra halvan repeterade vi inför en dramaredovisning som ska ske på torsdag, samt fick handledning.

(bilden ovan illustrerar isbjörnen som var halvt imponerad av min virriga morgon. hade helst av allt bara lagt mig platt bredvid honom och strejkat, men dagen blev ganska bra ändå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar