torsdag 22 oktober 2015

en uppåt-kurvig dag.

Tänkte att det är dags att stänga av för idag. Ska lägga mig i sängen och titta på tv och njuta av tanken på att jag har sovmorgon imorgon. Ganska ologiskt att en stannar uppe längre av vetskapen att en har sovmorgon dagen efter, eftersom det då inte blir flera timmars sömn jämfört med när en inte har sovmorgon. Säkert bara någon illusion att en känner sig mer utvilad bara för att klockan står på nio istället för halv sju när en tittar på klockan första gången. Eller så är det helt enkelt bara av den anledningen att det känns mer humant att gå upp vid nio-tiden.

Trots att jag inte hade någon sovmorgon imorse (uppgång klockan sex) har dagen för det mesta genomsyrats av sköna vibbar. Började dagen med en rytmik-workshop i skolan, följt av lunch tillsammans med anna för att sedan avsluta skoldagen med en föreläsning. När jag kom hem gick jag en vända med nicco och upptäckte att jag hade energi över, så medan jag väntade på att sebbe skulle komma hem från jobbet dammsög jag hela lägenheten, diskade som ett as och skrubbade skithuset.

Avslutade sedan kvällen med att gå en timmas promenad med sebbe och nicco i skogen, äta pyttipanna med rödbetor och ägg, titta på modus och beställa hem några grejer från urban outfitters.


Imorgon väntar dramaredovisning och jag är så jävla peppad på att få det gjort! Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar