torsdag 8 oktober 2015

det oglamorösa livet.

Med fett hår, kliande hårbotten, hundhår över alla kläder, i träningsbyxor och oborstade tänder. Det blev ingen sovmorgon och nu sitter jag här i soffan och har fortfarande inte gjort mig iordning. Funderar på hur man gör egentligen. Har aldrig vart mycket för att "fixa" mig och tittar avundsjukt på människor runt omkring mig som alltid ser ordnade ut, med frisyr, smink och kläder som sitter som de ska. Men jag orkar inte, och har aldrig orkat. Jag bryr mig om vad jag har på mig, men för tillfället så är alla kläder i min garderob helt utslitna eller förstora (plus är student, så har ej pengar till de kläder jag vill köpa). Jag hade velat ha ett sminkat fejs ibland, men får inte till det. Hade velat ha en frisyr, men är för feg för att testa. Deppigt, kanske. Men det är sådan jag är.

Hur som, ska strax ta mig upp ur soffan och slänga upp håret i en tofs, ta på mig skolvänliga kläder och spreja lite parfym på min lille kropp. Har som sagt endast en föreläsning idag, sedan åker vi till falkenberg när sebbe slutat jobbet. Jag ska titta hockey med pappa och sebbe ska tillbaka till halmstad och göra något.



"Fixad" = torrschampo, mascara och en hög tofs.

HA EN BRA DAAAG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar