onsdag 24 september 2014

mitt framtida yrke

När jag sökte in till förskollärarutbildningen tänkte jag nog som många andra. 3,5 ÅR, herregud. Varför behöver en plugga så länge för att bli förskollärare? Men efter att det första året bara flugit förbi och det bara är 2,5 år kvar känner jag mig smärre panikartad. Hur ska jag hinna bli redo på den korta tiden? Desto mer vi läser i skolan och träffar barnen ute på förskolorna förstår jag att en aldrig kommer kunna vara full-lärd i detta yrket och det är något som jag absolut älskar samtidigt som det skrämmer mig. Spyr dock i munnen av tanken på att gå på ett jobb där allting sker per automatik, där varje dag mer eller mindre ser likadan ut. Är fan överlycklig över mitt yrkesval och längtar som bara den tills jag får göra min allra första riktiga arbetsdag!


2 kommentarer:

  1. Yeyyyy. Roligt! Duktig du är.

    SvaraRadera
  2. Söt du är och roligt att du känner att det går fort och du valt rätt =D

    SvaraRadera