torsdag 4 september 2014

en summering


I fredags jobbade jag min sista dag på lekmer för denna sommaren (kommer dock komma tillbaka i höst). Slutade vid halv tolv och fixade iordning hemma innan det var dags att köra till Halmstad. Sebastians mormor fyllde år och det bjöds på middag av födelsedagsbarnet på Fridolfs. En trevlig kväll som fortsatte på Bulls uteservering tillsammans med Sebbe, Mathilda och Josefine. Två cosmopolitan slank ner innan S drog hem och senare blev det dans på Morfars hela natten lång.

Lördagen var dötrist. Jag, Sebastian och Mathilda bar lådor till den nya lägenheten hela dagen, åt på Edwards och sedan åkte jag hem för att fixa där. Söndagen var däremot ganska fartfylld med tapetsering, flyttstäd och annat. På bilden ovan höll vi på att skära bubblor och spackla för fullt.



Och mitt i allt blev det pizzabuffé för att hämta krafter.


I måndags startade skolan igen. Mötte upp Anna vid bussen och allting kändes som vanligt. Absolut inte som att det gått tre månader sedan vi var där sist. Efter skolan åkte jag och A in till stan för att äta lunch tillsammans och dricka Chai på Espresso House. Standard, och så himla bra. Fick även med mig ett par nya höst/vinterskor hem som jag är grymt nöjd med.

Resten av dagarna däremellan har bestått av skola, plugg, ikea, packa upp lådor, städa och montera möbler. Igår när S hade tvättat och jag senare skulle vika ihop tvätten upptäckte jag ett par granny-pants i tvättkorgen som inte alls såg bekanta ut. Blev ett skönt förlösande skratt som vi båda behövde efter en ansträngande jäkla period.

PUSS PÅ ER! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar