torsdag 29 maj 2014

röd dag + getingjägare

Är inte ett stort fan av röda dagar. Blir mest oinspirerad och lat, även om jag hade kunnat gå en runda eller köra iväg var som har jag inte haft någon lust alls. Har mest legat i soffan och tittat serier, samt umgåtts med familjen. Dock är inte det fy skam att ha sådana dagar också.

Dock har jag hört ett irriterande surr inne hos mig i några dagar nu och trott att det var en fluga eller geting som inte ville visa sig, men idag blev jag trött på skiten och bestämde mig för att gå runt mitt hus för att hitta källan till surrandet. Självklart visade det sig att getingar kröp in i en springa som leder in till mitt loft jag har ovanför hela mitt hus. När vi öppnar luckan sitter där ett getingbo på insidan. Jag och pappa fick bort det. Dock surrar det fortfarande, men antar att getingarna bara är förvirrade över att boet är borta. Om det inte slutar snart får vi väl ta en till titt uppe på loftet. Getingarna är flitiga byggare, trots allt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar