onsdag 28 maj 2014

fyra år & friskis-rekrytering


Söndag: Jag och hunden var ute och sprang och några timmar senare kom husse och hämtade henne, samtidigt som jag fick pussa på Sebastian.

Måndag: En lång dag som innebar plugg, en kaffe med mamma och en lång kvälls-powerwalk med bror. Sedan sov han inne hos mig på soffan. Överbra! 



Tisdag: Kan erkänna att jag inte gjorde ett uns förrän vid fem idag, då jag bytte om till träningskläder och åkte till Halmstad. Gick på ett pass och efter det var det dags för mig att stå där framme ledarna brukar stå, för att bli bedömd av två andra. Hade satt ihop ett minipass och även om jag var apnervös gick det bra. Dem sa att jag var en solklar kandidat. Ni kan ju bara gissa hur det känns i kroppen att få höra. För ett år sedan skulle jag aldrig tro att jag kunde bli ledare inom träning, men allt eftersom att jag själv har ökat mitt självförtroende har andra börjat se mig med nya ögon. Märkligt, men fantastiskt.

När jag kom hem från Halmstad hade Sebbe varit hemma hos mig och lämnat av ett paket på grund av vår fyra-års-dag idag. Vi har bannemej varit tillsammans i fyra år och tiden har bara försvunnit bakom oss. Kan inte riktigt förstå att jag var sjutton och han arton när vi träffades. Galenskap. Tygkassen stod fint på mitt bord när jag kom innanför dörren, och innehöll mango-doftande bodyshop-produkter! Kändes lyxigt att ställa sig i duschen efter träningen, skrubba och tvåla in sig med mangodoftande tvål. Och body butter efteråt som grädden på moset. Luktade mango i hela huset sedan. Min fina man kan alltså. ❥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar