lördag 24 maj 2014

"sluta blabba"

Min lördag har börjat fint, förutom frenetiskt kliande på min vänstra fot av den enkla anledningen att jag är känslig för myggbett och har tre stycken på foten. Har varit ute och gått en kortis med Varga, tittat på nyhetsmorgon, ätit frulle och beställt nytt schampoo, balsam och deo. Det fick bli LCC's blond perfection - silverschampoo, long lasting conditioner och count on me - deo. Har hört mycket bra om både hennes hårserie och deodoranten som hjälpt många med svettningar. Kände bara igår hur svårt det var att hålla sig fräsch hela dagen, då det var kvävt och klibbigt ute. Det som följer denna dagen är en handlingsrunda på ICA, en pizza tillsammans med pappa och en promenad med Varga.

Och inte minst, (som jag skrev till bilden nedan på instagram): till min stora förvåning ställde jag mig framför spegeln imorse och beundrade mina ben, för förssta gången någonsin. Är förbannat trött på tjejer/individer som klagar på sina tjocka lår och dallriga ben, #titta-vad-feta-dem-är-när-jag-sitter-ner.. Sedan jag var liten har jag alltid varit större än alla mina vänner, och det är alltid dem som klagat på sina kroppar. Vilket har gjort att jag tvivlat på om jag verkligen kan tycka om mig själv, eftersom dem som klagade enligt mig hade otroligt fina kroppar. Inte förrän nu vågar jag säga rakt ut att jag faktiskt älskar min kropp som den är, oavsett. Det är aldrig bra att jämföra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar