måndag 10 mars 2014

tio dagar av snorkramar. världbäst.

Ojojoooj vad längesen det var jag skrev här. 13 dagar är nog rekordet för mig att inte vara aktiv. Dock har jag haft fullt upp och inte haft varken ork, tid eller någon lust till att skriva samma gamla dynga här varje dag. Behövde samla ny energi och hitta tiden igen, vilket jag gjort nu. Kort sammanfattning av de tretton dagarna jag varit osocial: verksamhetsförlagd utbildning på förskola i tio dagar, träning varje dag, en jobbig helg förra helgen som innebar flera bryt och återhämtning och nu har jag blivit förkyld igen och är tillbaka på högskolan. Startade upp ett nytt projekt idag i skolan och saknar redan förskoleungarna och pedagogerna.

I lördags klev jag upp som en ny människa vid halv åtta. Drog på mig kläder, slängde upp håret i en tofs och körde för att köpa nybakta frallor att bjuda min sjusovande älskling på. Hämtade även min nya jacka, som jag är dööönöjd med och när Sebbe åkt vid halv tio bestämde jag mig för att åka och köpa färgpennor (bland annat).

Har nämligen hittat ett nytt mini-intresse nu under VFU-perioden (verksamhetsförlagd utbildning), nämligen mandala. Efter lite efterforskningar på internet hittade jag en hemsida som heter www.printmandala.com och skrev ut några mönster att fylla i. Tog med mig pennorna och utskrifterna in till pappa och satte på kaffe, och därefter fastnade jag. När Sebbe kom hem vid sex-tiden var jag inne på min andra teckning och när melodifestivalen började var jag inne på min tredje. Har hört att det ska vara som en slags meditation (googla och läs om det för att ta reda på mer om ni vill), och jag hittade verkligen lugnet i det. Asmysigt! 

Dagen efter gick jag åter igen upp tidigt, gjorde en smoothie och tog sedan bilen till Rebecca för kaffedejt. Hon passade hund, vilket gjorde söndagen extra soff-vänlig, plus att solkatter bildades på golvet och färgglada inslag sågs ute, överallt. Bra grej.



1 kommentar: