fredag 14 mars 2014

galgbergs-fan

Vilken grym ledig dag jag hade igår. När jag kom hem från morgonpromenaden duschade jag, gjorde lunch och slö-tittade på tv innan jag pluggade en stund. Vid fyra var det dags att byta om ännu en gång för att möta upp ännu en vän för promenad. Denna gången möttes jag av en vårig malin och promenaden styrde upp mot galgberget, där vi tillslut nådde denna punkt ovan innan det gick nerför igen. En jäkla klättring uppåt då benen och lungorna verkligen fick kämpa.


Klockan åtta ringde mitt alarm som skulle shasa upp mig ur sängen. Det gick, men jag kände direkt att något var fel i kroppen. Gick ändå till skolan och tjugo minuter in på lektionen började jag skruva mig på stolen, kunde inte hitta ett bra sätt att sitta på då det bara stramade i ryggen. Bestämde mig för att ringa doktorn och boka tid, bröt ihop en liten stund (har lätt för det där) och genomförde sedan vår PM-presentation. Sedan bar det snabbt hem och några timmar senare var jag och sebbe påväg till falkenberg för att jag skulle till faster doktor. Efter en timma skickade dem hem mig med orden "det får bli honungsvatten för dig, alla värden ser bra ut". Alltid lika kul att höra när en förväntar sig lite läkemedelshjälp för ryggen och hostan. Hur som, följde deras råd och har legat på pappas värmedyna en stund också. Känns lite bättre nu.

Imorgon bär det nog tillbaks till halmstad för festande med goa tjejer på kvällen.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar