söndag 30 mars 2014

söndag & överraskningsbrunch


Från gårdagens trädgårdshäng. När solen börjar bränna och mina svarta byxor blir för varma vet jag att våren snart är här på riktigt.

Gårdagens promenad. Fylls av euforikänslor när jag ser denna bilden. Älskar känslan av att komma hem på helgerna och vistas i bekanta miljöer, med människor som gör mig fruktansvärt trygg och lugn.





Hamburgemiddag i trädgården, också bild från igår!

På kvällen gjorde jag mig iordning inför min och rebeccas tvåmannafest hemma hos mig. Skrattade så jag grät, drack ett för gammalt vin och drog sedan till krogen (som sög). Gick snabbt hem igen och tog med mig lite kyckling-pasta påvägen hem.

Och till dagens händelser: vaknade upp tok-bakis och insåg att jag en timma senare skulle infinna mig på strandbaden tillsammans med släkten, för att fira morbror med överraskningsbrunch. I väntan på att morbror med familj skulle anlända gosade min mamma och bror ner sig i en fåtölj tillsammans. Så himla mysiga. Morbror blev sedan glatt överraskad när han såg att hela släkten samlats för att fira honom, då han trodde att det bara skulle bli familjen. Fina älskade morbror.

Min första tallrik. Längtar tillbaka när jag ser detta! Dock synd att jag var för bakfull för att kunna njuta fullt ut.

UTSIKTEN. Tröttnar aldrig.


Blev rastlösa en stund och lekte med det bordet bjöd på, alltså pappersringarna från servetterna. Åter igen, min släkt är otroligt fin.

När alla var mätta och glada sjöng vi för morbror ute i solen och kramades hejdå. Hjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar