onsdag 12 mars 2014

vårsång och vårsol


Tisdag: skola halva dagen med arbetslaget, åkte in till stan och mötte upp anna vid halv två för att sätta oss på ett café i solen och dricka chailatte och prata, kika i butiker och sedan skiljas åt för att mötas upp för en långpromenad några timmar senare. den tjejen är guld värd. Promenerade en mil, skrattade, blev skräckslagna av en and och förundrades över den fina vårkvällen.


Onsdag: gick i skolan från elva till tre där vi bland annat spelade upp ett drama på en minut per grupp, som vi sedan diskutera i klassen. Märktes att vi förskolestudenter var lite ringrostiga gällande skådespeleriet, då till och med läraren knäckte sig vid flera tillfällen. Kul var det! Efter skolan gick jag och hämtade upp ett paket från nelly på posten och promenerade hem i den perfekta, ljumna luften. Det var precis att den bet tag i kinderna, utan att vara för kall. Våren hjärta mig. När jag kom hem slet jag upp paketet och testade mina nya träningskläder som satt som en smäck, gick ut på balkongen och öppnade fönstret då jag hör att min granne åter igen är i full gång med att sjunga in våren. Han har varit ytterst ihärdig de senaste dagarna, och det är precis som att han vill att andra ska höra det eftersom hans balkongdörr och fönster står vidöppna. Sådant gör mig glad i hela kroppen. Undrar om han vet att jag sitter och skrattar för mig själv på andra sidan väggen, för att jag tycker om hans vårsång så himla mycket. När sebbe slutade jobbet bestämde jag att vi skulle åka och handla nyttiga mellanmål, och när vi kom hem igen bestämde jag att vi skulle gå hem till hans föräldrar och dricka kaffe. Gick en promenad på 4,6 kilometer hem till dem och blev bjudna på kyckling och broccoli, samt kaffe efteråt såklart. Satt sedan i deras kökssoffa och skrattade tillsammans med sebbe och hans syster tills hon skjutsade oss hem igen. Älskar annorlunda dagar där allting känns i magen, extra mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar