söndag 28 februari 2016

söndagsbestyr och slappheten.

Det har varit både en produktiv och slapp söndag. Gick upp runt nio, tog Nicco en runda medan Sebbe gjorde frukost. Slappade fram till tolv-tiden med undantag för bus i trädgården och några hundpromenader. Vid tolv tog vi oss till Mio som precis öppnat i Falkenberg. Strosade runt där tillsammans med Sebbe en stund och fick med mig en skohylla (på tiden), en ljuslykta (till höger på bilden nedan) och ett kuddfodral som syns längre ner! Dagen har därefter bestått av middag och kaffe inne hos pappa, en vända till återvinningen samt pantat massvis med burkar.

Har tänt en massa ljus nu ikväll och kurat ner oss i soffan. Sebastian spelar tv-spel och jag sitter mest och tittar runt på olika hemsidor, samtidigt som jag löser korsord. Mår så jävla bra när hemmet är rensat på skit och en kan sitta ner i soffan utan att smågrejer stör en i ögonvrån.

Niccan går runt här och flåsar emellanåt. Tycker nog det är lite för bra med värmen.




Ska strax gå in till pappa igen och titta farmen. I övrigt har jag alltid hatat sådana program där de samlar en bunt människor och gör allt för att få dem att tjafsa och konspirera, men detta året har pappa tittat på farmen en del och på det viset har det blivit roligt. Varför vet jag inte, men det är mysigt att gå in till honom, dricka kaffe och småprata samtidigt som farmen rullar i bakgrunden.

Hoppas ni haft en fin helg! Godkväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar