fredag 19 februari 2016

en tös och en affärslunch

Mötte upp denna tösabit strax efter tio imorse och tog följe till biblioteket. Slog oss ner i varsin fåtölj, skissade på det sista på forskningsrapporten som skulle lämnas in idag och skickade in våra individuella reflektioner. Tittade på folk, pratade och tog det jävligt lugnt.



Vid tolv spatserade vi bort för att inta en på-låtsas-affärslunch tillsammans. Testade att äta på högskolans restaurang bland lärare och andra människor klädda för en riktig affärslunch. Där satt vi och passade inte in alls, men det gjorde ingenting. Kunde inte heller undvika att prata med mat i munnen och tog en osofistikerad extraportion fastän jag var mätt, bara för att det var så jävla gott. Konstaterade att detta borde bli vår fredagstradition. Alltså fyfan, vattnas i munnen nu när jag ser tallriken. Därefter gick vi hem till mig, drack kaffe och pratade fram till att Lina behövde dra vid halv tre.

Nu har jag, Sebbe och Nicco landat i Falkenberg. Så fort vi kom innanför dörren kopplade jag i min telefon i högtalaren, vred upp volymen och sjöng och dansade medan Sebbe gick och lade sig en stund. Jag har därefter hämtat Sebbes försenade födelsedagspresent. När jag kom hem packade jag upp presenten, vilket var en ammunitionsväska, hängde den på axeln och gick in till den sovande Sebastian. Sjöng "jag må han leva, jag må han leva, jag må han leva i efterskott idag" samtidigt som jag dansade med väskan på höften. Sebbe blev glad = jag blev glad.

Just i denna stund sitter vi inne hos pappa och tittar på hockey och dricker kaffe. Ska fortsätta att umgås nu.

Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar