måndag 15 februari 2016

min alldeles särskilda måndag

En måndag hemma i Falkenberg. Vaknade vid halv nio innan klockan ringde, tog med mig Nicco ut i kylan och kom in en halvtimma senare för att sätta på kaffe, äta frukost och plugga en stund. Hann sedan gå två till rundor med hunden, göra mig iordning för att sedan kila ner till frisören.





Det var dags att hugga av barret. Som jag längtat. Det blev cirka tjugofem centimeter kortare.



Svinnöjd människa.



Efter hemgång och en kort runda med hund plus lek i trädgården lade jag mig tillrätta i soffan för att ta mig an min julklapp! Får inte särskilt mycket tid över till skönlitterära böcker när en pluggar, så idag bara bestämde jag mig för att i alla fall läsa ett kapitel.


När Sebbe kom hem åkte vi upp till Stomma kulle och lekte medan solen gick ner.

Resten av kvällen har bestått av några avsnitt av Gåsmamman, middag i form av laxpasta, en halvtimmas yoga och varm choklad. Om det är så att någon vill testa att göra denna fantastiska varma choklad så gör man såhär: rör ihop en tesked (vanlig, ej mått) kakao, två-tre teskedar socker och en skvätt grädde i en kopp, värm mjölk i en kastrull och häll i - vips så har man livets bästa varma choklad.

Imorgon är det skola som gäller igen.

PUSSOCHHEJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar