onsdag 17 februari 2016

dagen då det fanns tid för att göra ingenting



Dagen bjöd på en sovmorgon och ledig förmiddag, vilket var jävligt efterlängtat. Gick upp vid halv nio, drog på mig ett par fula byxor till min sovtröja, krängde på mig vantar, mössa och vinterjacka och promenerade en runda tillsammans med Nicco. När jag sedan kom in hade jag flera timmar på mig att göra mig iordning för dagen, så jag varvade fixandet med frukost, tevetittande och gos med hund. Vid kvart i tolv kom Lina då vi drack kaffe tillsammans innan vi gick till skolan.

Skolan behöver vi inte prata om, så vi går vidare till vad som skett efteråt. Jag, Sebbe och Nicco packade in oss bilen och körde till Falkenberg vid fem. Därefter har vi käkat middag, tittat på hockey inne hos pappa samtidigt som vi (jag, pappa och Peter) skypat med bror.

Nu är denna dag slut. Ska upp om cirka sex timmar och imorgon är det skola som gäller hela dagen. Två dagar kvar tills denna jävla kursen (förhoppningsvis) är över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar