onsdag 1 juli 2015

sista juni tvåtusenfemton

För att återgå till nutid (mellan sammanfattningen av min och sebbes helg) tänkte jag istället berätta hur den trettionde juni sett ut i mitt liv. Denna gång väljer jag att hoppa över den intressanta delen av frukostätande och tv-tittande och hoppar istället till ett-tiden då Paulina kom hit med ett lass meloner och några passionsfrukter för att ha en eftermiddagsdejt i solen med mig.



Vi gjorde smoothie på tre olika sorters meloner, passionsfrukt och hallon och skivade upp resten och slog oss sedan ned i trädgården i varsin solstol. Satt här ute till cirka klockan fyra och bara pratade, lyssnade på podd, käkade frukt, drack kaffe och solade. En ypperlig eftermiddag, som ni förstår.

Efter att Paulina stuckit fick jag ett kort besök av Rebecca, innan det var dags att dra till gymmet med bror.



När vi kom hem skulle bror titta på EM-finalen med pappa, men jag kände att jag fortfarande hade energi över (spring i benen). Körde överkropps-pass idag, så kanske inte särskilt konstigt ändå. Så, jag gick en runda runt Falkenberg på en timma medan solen gick ned. Hade världens flow och eufori i kroppen.



Efter promenaden satte jag mig i trädgården med en macka och vattenflaskan, för att lyssna på Timbuktu som uppträdde på Stålboms (ett café som ligger hundra meter ifrån oss). Det hörs grymt bra i vår trädgård, vilket gör att en kan välja sina tillfällen när en vill sitta ensam (eller tillsammans med vänner) och lyssna, eller trängas med massa människor och betala inträde. Funkar för mig.

Ps. Fick sällskap av skygga svarta katten som ofta springer i vår trädgård, då jag glömt en smula bröd på min tallrik. Det var tydligen allt som behövdes. Ds. 

Detta fick avsluta min eminenta tisdag. PUSSOSV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar