onsdag 15 juli 2015

grillfest med släkten

Detta året var det mammas tur att anordna årets grillfest med släkten. Mamma och hennes syskon turas om och så samlas vi, grillar, umgås, äter, busar med barnen och samtalar tills det blivit mörkt ute. Här välkomnar mamma och Lasse släkten med en snaps, en skål och förrätt.

Detta året hade mamma och Lasse anordnat en crockett-bana, för att underhålla släkten medan maten gjordes iordning. Morbror tog tag i att dela in oss i lag och förklara regler, sedan var det igång.

Godaste Angelo, ett av mina kusinbarn. Detta kortet togs av någon, antagligen min kusin Fanny, medan jag spelade crockett och hon passade min kamera. Himla fin.

När maten var redo att förtäras rundades crockett-matchen av och vi satte oss till bords.

Såhär såg det ut.

Två av mina fina bordskamrater, kusinerna Lisa och Fanny.

Och Viggo som hittade Sebbes keps och solglasögon. Klädde honom galant! När alla var mätta och belåtna spridde vi ut oss. Några satt kvar och pratade medan andra spelade fotboll. Jag, Fanny och kusinbarnen Viggo och Romeo spelade badminton och ägde.

Lite senare, innan efterrätten och kaffet serverades, tyckte mamma och Lasse att vi skulle spela rund-badminton. De som hade energi var med, medan andra stod vid sidan av och umgicks. Väldigt kul och mysigt.

Mamma och Angelo.


När mörkret började falla tändes det ljus på borden och kaffet åkte fram tillsammans med efterrätten som bestod av vaniljglass och jordgubbar. Vid halv tolv åkte alla hem förutom jag, Sebbe, bror och hans flickvän. Vi satt kvar en stund och pratade med mamma och Lasse innan taxin kom för att ta oss in till Falkenberg igen. Jag, Sebbe och brors flickvän bestämde oss för att dra ut på krogen medan bror gick hem. Dansade, träffade vänner och dansade lite till, sedan hade jag och Sebbe fått nog och rundade av denna fina lördagen.

foto&redigering - lovisa bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar