onsdag 29 juli 2015

losing my cool

Jag kan bli allvarligt trött på mitt eget känsloregister som kan spela ut allt det har på en och samma dag. Många tankar har flugit idag och jag har känt varenda tanke och reagerat. Ilska, oro, frustration, maktlöshet, fulgråt, dödsångest, ångest inför framtiden, harmoni, rädsla, eufori etc. Ilska över att Hagamannen släppts fri idag, oro över vad som kommer hända när en känd våldtäktsman går fri, frustration över att jag inte kan göra någonting alls över situationen, maktlöshet över att lagarna inte stänger in en våldtäktsman för gott när de äntligen fått tag på honom. Fulgråt framför en film som framkallade dödsångest i form av att jag blev påmind om att livet är skört och att människor drabbas av smärtsamma och fruktansvärda saker hela tiden. Ångest inför framtiden för att jag inte vet exakt vad jag vill jobba med trots utbildning. Harmoni i stunden då jag körde bil tillsammans med bror. Eufori i kroppen under och efter träningspasset. Rädsla för framtiden, människor, sjukdomar, naturkatastrofer etcetcetc. En vanlig dag i mitt huvud. Inte det minsta konstigt att jag lider av någon sorts kronisk utmattning.


Nu: försöka skingra tankar genom att somna till Friends. Bjukkar även på en svingammal bild på mig och bror. Tror det var år tjugohundranio! Observera min extrema snelugg och brors sjal runt halsen. PUSS



1 kommentar:

  1. Ja tankarna skenar iväg ibland och tycker också det är läskigt att han går fri, hualigen. Fin du är på kortet
    Kramar

    SvaraRadera