söndag 19 juli 2015

lugnet.

Jag ber om ursäkt både i efterhand och i förväg till min nära och kära för att jag inte kan sluta att prata hund för tillfället. Det är allt som cirkulerar i mitt huvud just nu, så jag hoppas att ni kan ha överseende med det. Idag är det bara en vecka kvar tills vi får träffa vår valp för första gången. Känns helt overkligt, eftersom det varit en längtan sedan barnsben, att ha en hund i familjen. Detta kommer bli startskottet på min och Sebbes lilla familj, vilket känns helt fantastiskt.

I veckan ska jag ta hand om mammas familjs kanin från tisdag till lördag, samt träna med bror på kvällarna. Detta kommer förhoppningsvis göra att mina tankar går åt till annat, så att jag inte spricker av längtan inför söndagen.


Annars så har det varit en go helg. Har lyckats hålla mig undan allt stim som varit på stan med Wheels & Wings (bara gått ner en snabbis för Sebbes skull för att titta runt lite). Istället har vi umgåtts mycket på tu man hand, vilket har varit behövligt. Dock träffat mamma med familj en stund och ätit tillsammans med pappa.






I lördags åkte jag och Sebbe runt och köpte de första grejerna till den kommande valpen och idag åkte vi ner till stranden vid halv tolv och satte oss för att läsa, prata och dricka kaffe. Hade stranden helt för oss själva i någon timma, förutom att det var en man nere och badade.

Helgen har bidragit med att det går lättare att andas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar