torsdag 19 mars 2015

vad vill du, på riktigt?

LÄNK: http://lajkat.aftonbladet.se/vad-som-hander-nar-vanliga-kvinnor-retuscheras-som-fotomodeller/

Egentligen tror jag inte att det behövs någon vidare text för att styrka budskapet i filmen, men jag vill ändå berätta hur jag ser på saken och hur viktigt detta är.

Jag har själv aldrig jämfört mig med modeller i tidningar eller i reklamer etc, men har istället jämfört mig med människor runt omkring mig som jag ansett sett bättre ut än mig själv. Det jag inte förstod då är att alla har olika förutsättningar och mål med sitt utseende. Jag kom exempelvis på ganska tidigt att jag inte alls tycker det är nödvändigt eller ens roligt att sminka mig - mitt mål har aldrig varit att dölja mina egenheter, för det är dem som gör mig till mig = jag kan inte se ut som en plastdocka i ansiktet.

Det jag vill säga är att vi måste sluta leta brister hos oss själva och börja känna efter vad vi egentligen vill och uttrycka, på riktigt. När jag slutade titta på vad alla andra har på sig och hur alla andra sminkar sig eller har sitt hår har jag vågat vara mer ärlig mot mig själv. Min omgivnings bekräftelse är inte lika viktig - det viktiga är hur jag känner för mig själv och i mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar