tisdag 17 mars 2015

en osammanhängande lista om allt möjligt

Datum: sjuttonde mars tvåtusenfemton
Veckodag: tisdag

Dagens minst angenäma doft: Svämlukten som kom som en klapp i ansiktet på vägen till falkenberg i förmiddags.

Dagens bästa replik:
- "Gillar din kaxiga attityd, tjejen".
- "Det säger du inte när jag kontrollerar vårt framtida förhållande. Gå din väg medan du kan!"  

Dagens mest långtråkiga ögonblick: Sista kvarten av föreläsningen - känns alltid som den aldrig ska ta slut.

Vilka fem ord sammanfattar dagen: tidig, lång, skön, magont och kaffe.

Dessa tio saker är de bästa i mitt liv just nu (kommer räknas upp utan inbördes ordning):
1. Sebastian.
2. Familj + vänner.
3. Min nikon d7100 (in love).
4. Nya soffan.
5. Att solen lyser längre och oftare.
6. Snart hämtat mig från min sjuka.
7. Trivs så himla bra hemma.
8. Vatten - ett glas med iskallt vanligt jävla vatten (!).
9. Min säng.
10. Att gå promenader i en tjock vinterjacka medan solen värmer ansiktet och händerna.

Dessa saker vill jag förändra:
1. Vill känna mig stark och lättare i kroppen = att min IBS ska bli bättre.
2. Att små detaljer i livet har fått gripa tag i mig den senaste tiden - har inte kunnat skaka av mig saker lika lätt som innan.
3. Min ekonomi, men där har vi en lång bit kvar. Studentlivet alltså.

Tre anmärkningar jag brukar få på min livsföring: 
1. Att jag röker.
2. Att jag är lat och envis (dras mest skämt om på min bekostnad)
3. Att jag får bryt (försöker vara tålmodig ett tag, men istället byggs saker upp som kommer ut i ett vulkanutbrott någon gång då och då)

Ihärdig tvångstanke: Att jag måste tänka exempelvis "låst" när jag låser, för att jag inte ska behöva gå tillbaka flera gånger och rycka i handtaget för att vara säker. Detta är dock en strategi jag kommit på för att jag just haft ett problem med att inte lita på mitt minne.

Den här personen har satt sin sista potatis: Jag i dåtid. Kan inte sätta potatis när en inte existerar längre.

Nu kommer det bli andra bullar med: Att sköta kosten och röra mig mer. IBSen blir tusen gånger värre när jag halkar efter med det.

Detta gör mig nervös: Långsamma eller alldeles för uppstressade människor + ihärdiga ljud som är för högljudda för sin karaktär. Fungerar inte att låta som en ångvält när en andas i min närhet.



Nu sätter jag punkt för denna osammanhängande lista. Den kunde blivit hur lång som helst! Vänta ni bara! PUSS

1 kommentar: