söndag 8 mars 2015

mondays are for..

Söndagsångesten som alltid verkar infinna sig annars har jag inte sett en skymt av idag. Är taggad inför imorgon och de fyra kommande dagarna på förskolan. Nu ska jag ge det sista jag har och ta vara på tiden tillsammans med barnen, för tisdag nästa vecka är det tillbaka till skolan och allt vad det innebär. Har dock satt upp som mål att bli klar med min tenta några dagar innan det är inlämning, så jag får några dagars "ledigt" innan det är dags för redovisning och sista kursen innan sommaren.



Bildkälla.

Försök gör måndagarna till något positivt, istället för att slukas av söndagen och ångesten denna dag kan innebära. Det är fan inte värt det att känna så femtiotvå gånger om året! Veckorna kommer alltid fortsätta att rundas av i en helg, och veckorna kommer alltid börja om därefter.

Embrace it (så gott du kan).

1 kommentar:

  1. Söndagsångest är inte alls nån höjdare, men skönt att inte känna något då, och du har så rätt, man ska nog försöka att inte tänka ef på söndagen, det kommer ju alltid den dagen ändå som du säger

    SvaraRadera