lördag 14 mars 2015

ett slut och mardrömmar

I torsdags var det sista dagen på min fantastiska praktikplats jag varit på i två omgångar nu. Kramade om pedagogerna och sade hejdå till barnen medan gråten steg i halsen. Tårarna rann konstant hela vägen till falkenberg och lite mer därtill. Extremt jävla jobbigt att inte komma tillbaka dit igen - i vilket fall inte något mer under min studietid.

Fredagen var dock h.e.a.v.e.n. Sovmorgon en solig dag i mars - smaka på det i munnen någon minut. Drack kaffe och åt frukost framför nyhetsmorgon innan jag tog jag i plugget. Då ringde dock Anna som var aningen förvirrad över hemtentan, så vi pratade i någon timma om dilemman och viktiga saker. Skrev därefter klart min uppgift och bestämde mig snabbt för att gå ut en runda. Hann bara hem, äta och duscha innan S kom hit. Vi svängde ihop en taco-kväll, tittade på postkodmiljonären (som det inbitna pensionärsparet vi är) och avslutade fredagkvällen med en film.

Natten till lördagen var dock ganska svettig. Har en mörkerrädsla som sitter i som hos ett litet barn, och inatt ville den göra sig påmind genom mina drömmar. Det började med att jag vaknade vid tre-tiden för att min lampa (som jag alltid har tänd på natten) stack i mina ögon. Släckte den och somnade om snabbt. Vaknade dock upp igen vid fyra, då jag precis drömt att jag ligger i ett kolsvart rum och hör fotsteg utanför rummet. Jag lyser då med min mobilficklampa mot dörren och ser två fötter utanför. I det ögonblicket vaknar jag upp och känner en sådan verklig rädsla i kroppen att jag blir paralyserad. Jag kan fan inte röra mig och börjar gråta - sebbe vaknar och undrar vad som händer - jag tänder lampan igen och försöker somna om. Vaknar några gånger till under natten med samma känsla, så när jag väl skulle gå upp imorse var jag dyngtrött. Fick ta igen det i min nya soffa som jag och S hämtade i varberg idag. Annars har vi bara ätit en gudomlig middag med pappa och slutligen haft mello-mys.



Hoppas på att denna natten blir bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar