torsdag 13 februari 2014

strax helg, nästan

Är nöjd över att jag drog mig till gymmet igår även om jag inte hade någon lust eller ork, att jag klarat mig igenom fem månader på högskolan och fått minst godkänt på allting (må det fortsätta så).

Idag gick vi endast i skolan från 13.15 - 15.00, vilket gjorde att jag fick en sjukt efterlängtad sovmorgon. Snoozade minst fem gånger och njöt av att kunna somna om varje gång, utan stressen att behöva gå upp innan en har fått nog av sängens värme. Efter skolan bestämde jag mig för att åka till min gamla VFU-plats (praktik på högskolan) och hälsa på. Möttes av världens goaste kram och kom till förskolan mitt i mellanmålet, vilket gjorde att jag fick sitta och prata med fem pluttar en stund. Övermysigt. Sedan var det dags att gå in till min nya VFU-plats, som ligger på samma förskola, men en annan avdelning. Behövde för min egen skull åka dit innan mötet jag ska ha på måndag med min VFU-handledare.

Efter den fina eftermiddagen åkte jag hem till S lägenhet full av energi. Såg berget av disk, dammtussarna och annat skräp och bestämde mig för att ta tag i det en gång för alla. Diska i cirka en timma och när S kom hem från jobbet bad jag honom ta itu med sin hörna med saker han haft under sitt skrivbord. Tänker inte ens försöka mig på att berätta vilket lugn jag kände efter allt städande. Som om något gett mig lugnande medel. Blir otroligt stressad av att ha det stökigt runt omkring mig nämligen.

Imorgon går vi endast från 10.15 - 12.00 i skolan, vilket innebär en redovisning med arbetslaget inför klassen. Vår fina klass. Därefter ska jag sitta ner med Anna och formulera frågor till vår reflekterande extraherande tentamen. Suck, bara det namnet gör mig lite utmattad. Efter det åker jag hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar