tisdag 5 november 2013

kaos

Helgen skulle bli lugn och i lördags gick jag och Sebbe upp tidigt för att lägga om plattorna i min hall. Åkte och hämtade verktyg och köpte material. När vi var redo för att börja tog vi bort en skohylla som varit väggfast, och där under är det en jävla pöl med vatten. Vi inser snabbt att det är ett rör som står och droppar, och ringer därför min låtsaspappa som kan lite om sånt där. Han kom till mig bara en stund senare och konstaterade att det lilla projektet med hallen skulle bli ett mycket större projekt. Dagen efter röjde Sebbe ut i hallen och mitt vardagsrum (dem sitter ihop) och min låtsaspappa kom vid lunch och började bröta upp golvet. Jag hade flytt till Halmstad för att gå ut en lång promenad med en vän, och när jag kom hem var det kaos. Och är fortfarande, så jag har tagit mitt pick och pack och flyttat till Sebbe i Halmstad, då försäkringsbolaget säger att det kommer ta minst tre veckor att bara torka ut fukten. Sedan tar det en viss tid att lägga golvet också, så jag kommer inte kunna bo där på ett bra tag.

Bilden nedan är tagen i lördags då jag och S drog till Öja för att fly problemet vi precis hade upptäckt, då vi inte kunde göra någonting förrän dagen därpå.

Nu är det tisdag, vilket betyder att jag idag har gjort min sista dag på förskolan (praktik) och imorgon ska jag träffa fina vänner på bibblan för pluggdag. Först ska jag sova. Natti

Foto&Redigering: LovisaBengtsson

1 kommentar: