söndag 27 oktober 2013

grått och vått.

Över en dag slog vädret över från en solig höst till en grå vardag, jag fick min årliga höstförkylning och missade två dagar på min praktik. I onsdags var jag tillbaka, inte helt frisk men på god väg. Hann läsa ut en bok på 517 sidor under två dagar och visste inte vad jag skulle göra med mitt liv när den var slut. OBS: Läs inte på den vänstra sidan i boken på bilden nedan om ni inte vill veta hur Sandmannen av Lars Kepler slutar.



I fredags slutade jag redan vid tolv-tiden och sprang till bussen för att hinna med den tidiga till mamma. Väl i Slöinge gick jag igenom min låtsasfarmors gamla trädgård och förvånades över att det fortfarande växte rosor, i slutet av oktober.

Lillasyster kom hem och krattade ihop löv som hon och hennes kompis sedan hoppade i. Var tvungen att fota.



På fredagskvällen hade jag egentid hemma i Falkenberg och passade på att tända massor av ljus, titta på idol och dricka kaffe. Sebastian skulle ut med jobbet och stannade därför i Halmstad.

En liten del av lördagen spenderade jag hos Rebecca, där vi drack kaffe och låg i hennes säng och pratade. Sebbe kom därefter och vi beställde thai-mat och gick in till pappa för en kaffe innan det var dags att titta på Så mycket bättre, som faktiskt började väldigt bra! Resten av kvällen satt jag och pluggade medan S tittade på film i bakgrunden. Söndagen har bara varit helt normal och grå, så den tänker jag inte berätta om. Bara en massor av plugg, och imorgon återvänder vi till skolan efter två veckors praktik. Kommer drabbas av glädjepanik när jag träffar basgruppen igen. Som jag längtar!

1 kommentar:

  1. Oj impad att du läst så mycket på några dagar, samt skönt att du är lite piggare då =D

    SvaraRadera