lördag 14 september 2013

mitt ute i ingenstans

Mamma och min låtsaspappa bygger en stuga tillsammans och denna sommaren har den verkligen tagit fart. Jag hade inte varit där uppe sedan förra sommaren så jag fick en smärre chock när jag och S kom dit idag och det faktiskt stod någonting där som liknade grunden till en stuga.

Medan familjen bygger sover de i den sjaskiga huvudbyggnaden som dem inte vet vad dem ska göra med än. Ibland tycker jag och S att det är roligt att åka dit. Jag brukar få rollen att sällskapa Linnea (lillasyster) och S tycker det är kul att hjälpa Lasse med bygget. Mamma brukar vara den som springer runt och pular med saker på markplan, då hon är lika höjdrädd som jag. Hon oljar panel och sätter igång grillen när familjens magar skriker efter lite grillad korv eller hamburgare.

Jag åker oftast dit med en laddning av tidningar, gärna några korsord och går ibland en runda i den fantastiska naturen som finns där omkring. Mår himla bra där, med min familj, mitt ute i ingenstans.

Min nördiga lillasyster satt och spelade candy crush på både hennes iPad och mammas iPhone. Social höna..

Lillasyster dansar efter grillningen och mamma frågar: vad gör du, egentligen?  



Foto&Redigering: LovisaBengtsson

1 kommentar:

  1. Men oh så mysigt med stuga, det har min svärfar och hans sambo också en, det blir så avkopplande och skönt då man åker ut dit =D

    SvaraRadera