tisdag 3 september 2013

andra delen av lärarnollningen tvåtusentretton


I söndags var det överkursarkväll, alltså mys med treorna. Spelade brännboll, drack och dansade i mörkret tills det var dags att inta stan och Morfars


Massa gosigt folk. 

Sen blev jag sjuk och tyckte synd om mig själv som missade massa roligt. Låg hemma en kväll och bestämde mig sedan för att försöka vara frisk, så jag duschade och låtsades. Sedan blev sjukan värre. Yey me.


Andra gången på Amfiteatern var det dags för gyckel/spex. Varje program hade förberett något jättespexigt att framföra och här ovan ser vi ekonomi som dansade.

Någon kväll lånade vi U's källare och hade mamma, pappa och måmå-kväll. Lekte massa och var allmänt löjliga som vanligt. 


En dag fyllde vår maskot Tore år, och då fick vi i uppgift att baka tårta. 


Såhär fin blev den. Den skulle vi sedan bjuda generalen på som smakade på alla gruppers tårtor. 


Vänster: Generalen blir bjuden på tårta. 
Höger: Någon kväll var vi i skogen sent på kvällen och gick spökrunda! Det var mörkt som fan, och så gjorde vi några olika stationer i skogen och blev lite uppskrämda kanske. Efter den kvällen blev min sjuka alldeles åt helvete så nästa gång jag var med var på finsittningen som skulle avsluta hela nollningen. 


Hade en tjusig bordskamrat.

Efter middagen, ett antal glas vin, några shots och en öl var det dags för mig att åka hem. De andra finklädda människorna fortsatte att festa medan jag åkte hem till Falkenberg och lade mig till rätta för att kurera mig. Jävligt bra beslut måste jag säga.

Nu sitter jag och väntar på att fötterna ska bära av till första skoldagen som börjar kl. 13.15. Känns overkligt att jag ska börja skolan igen, men fasiken var roligt det ska bli. Puss&hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar