söndag 1 september 2013

jättespexigt herregud!

Hej kanske är artigt att säga efter ett sådant långt blogguppehåll! Tio dagars nollning är över och avslutades igår med att tvåorna och lärarstaben som nollat oss visade sin riktiga identitet som gömt sig under overallerna, perukerna och solglasögonen under dessa dagarna. Helt plötsligt var det vanliga människor med rosiga kinder och normala röster som uppdagades framför oss och allting vändes upp och ner. Riktigt roligt! Därefter tog vi oss ut till Tylösand med buss där vi skulle runda av nollningen tillsammans med alla andra program. Jag som varit sjuk sedan i onsdags tog mig igenom middagen och några shots, sedan orkade tyvärr inte min kropp något mer. De andra fina människorna festade vidare på Leffes och jag fick äntligen åka hem till min älskade lya i Falkenberg. SOM JAG LÄNGTAT. Det är obeskrivbart hur skönt det var att komma hem och sova i min egna mjuka säng med mina egna gosiga lakan och mmmmh, allt annat. Sov som en gud inatt, men vaknade tyvärr upp lika sjuk. Trots det tog jag mig upp, umgicks med min efterlängtade pappa som bor i huset bredvid och efter ett tag kom även Rebecca hit. Min fina vän. Har känts överkonstigt att inte kunna spontanhänga med henne när man känt för det, men vi ska nog överleva detta.

Har haft två bra veckor i Halmstad ändå, med många nya härliga, knäppa, sköna människor och intryck. Ska bli väldigt spännande och se hur detta med att plugga på högskola kommer bli, men som det verkar nu är det ett av de bättre besluten jag tagit i mitt liv. På tisdag börjar allvaret! Längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar