fredag 26 juli 2013

slungas in i högskoledjungeln och fattar ingenting

Min fredagskväll har hittills bestått av att försöka sätta mig in i allting jag behöver göra innan skolstarten. Sebastian var tvungen att jobba över, så jag kände att jag också kan försöka göra någonting produktivt. Panik. Högskolan är en jävla djungel för en ovan pluggerska som jag. Frågor som Vilken kod? och Var är mitt antagningsbevis? Har jag redan fått mitt antagningsbevis? Var, hur och när ska jag beställa första kurslitteraturen? Vilken och vad? Dyker upp, och jag har inte svar på någonting. Hittar inte det heller och paniken stiger och stiger till rena skräcken. Haha! Hur ska jag klara detta? 

Sebastian har äntligen slutat jobba och är påväg med rask takt upp till Falkenberg. Han kommer även agera pizzabud ikväll, och bjuder även på kalaset. I magen känns det som värsta kriget. Är vrålhungrig och tarmarna gör någon protest som känns som om de snurrar ihop sig och stramar utav helvete. Hur som, snart kommer mat och min fina pojkvän som även börjar sin semester idag. Hoppilalla! 

Min helg kommer inledas med ett besök av min kära vän Gabbe, sedan åker jag till Halmstad för att möta upp S, där vi ska äta middag hos svärföräldrarna. Alltid lika gosigt. Söndag har jag bestämt dejt med min bästa människa Lovisa Lund. Vi ska gå på middagsdejt på Harrys och prata om allting vi inte orkar ta över sms.

Helgen bådar gott. Och nu ska jag fördriva tiden med Candy crush tills S anländer. Fint.

Puss /  L 



Ps.
Glömde berätta att vi var i Göteborg igår. Jag, Rebecca och fem till av hennes vänner hade bokat bord på Restaurang Bamboo i Göteborg för att fira Rebeccas födelsedag i efterskott. Sjukt god mat och mysigt ställe som jag absolut hade velat besöka igen (kanske nästa år på Rebeccas födelsedag, taha). Ds.

1 kommentar:

  1. Ett tips är att vänta med att köpa för många böcker innan du har haft din introduktion. På den brukar lärarna ta upp vilka böcker som är viktigast, vilka du måste ha osv. Det är även så att de är ganska bra på att ta bort böcker eller byta ut dem. Jag har för mig att antagningsbevis kommer på mejlen när man tackat ja på antagningssidan?

    SvaraRadera