söndag 28 juli 2013

heldag med svärmor.

Igår var det tidig uppgång och färd mot Halmstad. Sebastian hade lovat att hjälpa sin farfar i deras stuga tillsammans med hans pappa, och meningen var att jag skulle hänga med och fotografera medan de arbetade. Men, på grund av spöregn stannade jag istället hos svärmor, vilket kom att bli en riktigt mysig dag. Blev bjuden på kaffe på morgonkvisten, samtalade om min kommande utbildning och bestämde oss sedan för att åka ut på en loppis-runda. Åkte först till Halmias loppis i jakt på ett skrivbord, men fyndade tyvärr inget. Väl på Halmias blev vi tipsade om Eriks-hjälpen. Det var hur stort som helst och knökat med folk. Orkade inte kolla möbler, men hittade två muggar som kommer att bli mina nya favoriter. Därefter åkte vi ner till Mathildas jobb (S syster) och bestämde oss för att ta lunch, och sedan bar det hem igen. Ett tag efter kom männen hem och fortsatte sitt arbete där hemma. Jag hjälpte Sebastian med att städa sin bil och tillslut åt vi grillat och drack vin. Himla fantastisk dag och kväll.



Idag har jag invigt min fina mugg och ska snart bege mig till Halmstad för att luncha med min bästa människa Lovisa på Harry's. Grym helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar