söndag 26 augusti 2012

nattens våndor

Denna helgen har bara handlat om att få så mycket tid med Sebastian som möjligt innan han åker iväg till Dalarna imorgon. Dock har det varit fullt upp för honom med konferens med jobbet, den enda dagen vi kunde ses. Detta kommer i sin tur leda till att jag kommer sakna ihjäl mig efter honom nästkommande vecka, så som jag alltid gör, men med en fet oroskänsla adderad.

Kan inte sova heller. Tror det kan bero på det att han ska åka så många mil bort. Kommer nämligen inte ihåg sist jag var uppe till tre. Om en timma ungefär kommer Sebastian gå upp för att köra till Halmstad och hämta sin vän som ska vara hans sällskap den kommande veckan. För att glömma det faktum att jag kommer sakna honom som en dåre, sitter jag här nu och skriver upp planer. Planer för vardagsrummet, sovrummet och arbetsrummet i varsin detaljerad lista. Röker emellanåt, går runt och mäter och skruvar när jag hittar något att skruva. Har sådant kli i fingrarna att jag inte vet vart jag ska bli av.

I vilket fall. Idag var jag och Jenni och köpte tavellister och en tavelhylla för att dekorera min vägg. När S sedan kom hem från konferensen satte jag honom i arbete. Nu är det hur fint som helst, och detta kommer jag självklart visa här inom en snar framtid. Nu ska jag bara försöka skingra tankarna tills jag kommit över min vånda.

Ni andra har säkert en finfin natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar