torsdag 2 augusti 2012

något fantastiskt damp ner i brevlådan idag.

Kom hem från en stressig jobbdag. Slängde av mig kläderna, och på med mina egna. Pappa ropar från trappan och frågar om jag vill ha kaffe. Klart jag vill. När jag sedan kommer in till pappa ligger där ett fint litet paket till mig på köksbordet. Däri låg min egna almanacka jag komponerat.
   Jag kan berätta för er att jag är stormförälskad. I både mannen på framsidan och i denna lilla bok. Det är en riktig myskänsla att inviga ett skrivblock, en almanacka eller bara ett vanligt tomt A4-blad. Det har jag tyckt sedan jag var liten, och har därmed en bra samling av saker att skriva i. 
   Det spelar inte riktigt någon roll vad jag skriver. Det kan vara en inköpslista, en liten fan-vad-irriterad-jag-är-text eller arbetstider. Bara jag får skriva, på ett papper, med en fin penna, så uppstår den där goa känslan i hela kroppen. Fint är det. Så fint att jag vill skriva en bok, men om vad vet jag inte än. 

Foto&Redigering: LovisaBengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar