lördag 28 februari 2015

spricka i väggen & solkatter

Det blev en helt oplanerad hemmafixardag idag. Pappa har målat om en gammal byrå till mig och när en ny möbel får ta plats i hemmet finns det plötsligt massor att fixa med. Köpte hem knoppar till byrån och passade även på att köpa hem nya krukor till mina stackars växter. Har därefter stuvat ner saker i lådorna, ändrat om i min hylla som plötsligt fick mer plats och städat runt omkring här hemma. Himla skönt att komma hem till detta nästa helg och ännu bättre att det bara är två veckor kvar av VFU efter denna helgen. Har faktiskt enorm hemlängtan och behöver egentligen fixa ännu mer här hemma (exempelvis sprickan i väggen på bild 2) än vad jag hunnit nu i helgen. Får ta det successivt!

Ikväll ska jag ta det så lugnt jag bara kan tillsammans med pappa och eventuellt min goa bror. I onsdags började jag på en kur av omeprazol (tabletter mot magkatarr) så den här helgen handlar bara om att komma tillbaka och varva ner. Kroppen signalerar tydligt att det behövs. Melodifestivalen och en mjuk soffa känns som ett säkert kort.




foto&redigering - lovisa bengtsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar