tisdag 17 februari 2015

praktik!

Nu har praktiken/VFU:n kommit igång. Det är en omställning i jämförelse med skolans slappa schema till att nu gå på rullande schema 35 h i veckan och vistas tillsammans med barn hela dagarna - dock en väldigt bra omställning. Har länge känt att jag behöver pausa från skola och teori och komma ut i praktiken för att omsätta allt en lär sig i skolan. Att pausa från lärare, föreläsningar och kurskollegor är också behövligt för att orka vara den analytiska människan en behöver vara i skolan. I fyra veckor ska jag få vara fröken, vilket är det roligaste jag vet. Jag ska observera, göra ett miniprojekt tillsammans med barnen, bli filmad och utvärdera mig själv och försöka insupa så mycket kunskap jag bara kan. Det känns himla konstigt (och hoppfullt) att det endast kommer vara cirka två månader till sommarlov när vi kommer tillbaka till skolan efter praktiken. TVÅ MÅNADER ÄR INGENTING I SKOLVÄRLDEN! Nästa fokus är dock att hitta ett nytt sommarjobb, då min arbetsplats ska flytta till Stockholm.

Hur som! Lever livet med kidsen och mår galet bra.

PUSS / Lovisa 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar