torsdag 5 maj 2016

bara en massa blaj, egentligen.

Hej!

När hemtentan för förra kursen skickades in i söndags blev det några timmars vila innan det var dags att jobba måndag morgon. Mina första timmar som vikarie i förskolan. Kändes himla fint, på något vis. På eftermiddagen var det dags för kursintroduktion för sista kursen inför sommaren. Slutade vid fem, hann hem och äta samt knäppa upp knappen i byxorna och luta mig tillbaka i soffan, så hör Lina av sig och frågar om jag, Nicco och Sebbe ville med och gå en runda i skogen. Kunde självklart inte tacka nej till ett sådant bra erbjudande.




Det blev en asafin kväll med eminent sällskap. Traskade runt på okända stigar med en gren som käpp. Svettades lite på ryggen och skrattade så att det ekade i skogen.


I tisdags jobbade jag åter igen förmiddag och spenderade eftermiddagen i skolan, för att sedan gå hem och äta tacos, och fortsätta plugga tillsammans med Lina på kvällen. I onsdags var det åter igen plugg som gällde. Först en föreläsning i skolan, för att sedan åka in till stan med Lina och äta sushi till lunch följt av fika och plugg på Wayne's. Denna kursen lär ta den sista kraften jag har sparat i reservlagret någonstans i kroppen. Må denna kurs gå snabbt.

På onsdagskvällen åkte vi äntligen hem till Falkenberg för att göra långhelg. Idag har vi varit hos mamma för att fira hennes födelsedag i efterskott. De bjöd på grillat följt av en svingod rabarberpaj.


Kom hem runt halv sju, drack kaffe med pappa och när Sebbe började blunda i soffan bestämde jag mig för att gå in till mig och lyssna på asasashög musik. Behöver sjunga och dansa ut!

Puss från mig så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar