fredag 27 maj 2016

sex år, framtid och nutid.

Den här sista kursen innan sommaren har försvunnit i raketfart. Nästa fredag ska den förbannade forskningsöversikten in. Jag vet att jag kommer klara det, men just nu känns det övermäktigt. Varje gång jag kommer att tänka på den och att jag bordebordeborde sätta mig med den blir jag kräkfärdig. Det tar fan emot rent fysiskt att sätta mig och försöka producera text. Har dock suttit med den i några timmar idag och kommit en liten bit på vägen. Ska lägga ner skiten om cirka fyrtiofem minuter och inte plocka upp den förrän på söndag igen. Behöver helg och avsätta tid för vila och nöje.

Idag har jag och Sebbe varit tillsammans i sex år, vilket vi tänkte fira med grillning i trädgården samt vin till mig och öl till honom. Sex år känns på pappret som en lång tid, men det känns inte alls som det gått sex år sedan vi träffades och bestämde oss för att vara tillsammans. Vi har gått från tonåringar till unga vuxna människor under dessa sex åren och om några månader flyttar vi ihop igen för att kunna spara pengar för att tids nog kunna ha råd med ett hus. Det var cirka fem år sedan sist vi bodde tillsammans, men nu känns det annorlunda. Det är ett kliv mot att hitta vår plats i denna värld. Är himla glad att vi har varann.

Vad jag annars gjort i veckan: svettats ikapp med korven ovan, gått snabba promenader för att slippa tänka på plugget, tänkt för mycket på plugget men inte gjort någonting.

I onsdags fick jag träffa Lina, i ett försök att plugga. Slutade med att vi istället åt kycklingtallrik och pratade om livet. Hade även den franska bulldogen som sällskap.

Igår hade jag mitt andra möte med kuratorn, gick en promenad med Evelina och Nicco efter det och satte mig slutligen med plugget en stund innan S kom hem. Och idag har jag och Nicco varit ensamma. Vi har dock gått promenader, vilka är en jävla fröjd nu eftersom han börjat sköta sig himla bra i kopplet. Jag promenerade även ner till stan innan, köpte lunch i form av sushi, samt vin till kvällen som nu ligger på kylning.

Det är dags att ta helg. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar