onsdag 18 maj 2016

artonde maj

Jag har hittat ett hus som jag så gärna vill bo i, men inte har pengar till. Drömmer om det dag som natt. Jag har haft mitt första möte med en kurator för att kunna komma vidare i livet. Jag spenderar dagarna med att umgås med vänner jag tycker jävligt mycket om. Jag läser forskning kring nyanlända barns erfarenheter i förskolan och skolan och försöker knåpa ihop det till en forskningsöversikt som ska vara inne den tredje juni. Sedan är det sommarlov. Kanske att jag ska jobba därefter. Vad jag vet är att jag i vilket fall ska njuta av att inte plugga på tre månader. Jag ska uppleva denna sommaren. Bada i havet fastän det är kallt. Dricka vin, grilla i trädgården. Fan vad jag längtar.


Idag kom Lina hit vid halv nio och stannade till tre. Hämtade ut ett paket med fyra nya tröjor (som jag älskade), fixade vin och bubbel inför fredag, satt i trädgården, lyssnade på musik och drack en smula för mycket kaffe.

 När Lina åkt hem kom Rebecca över. Jag sådde även ärtor och gjorde därmed min premiär i trädgårdslandet. Fint!


Nu är det väldigt mycket dags för mig att ta tag i plugget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar