tisdag 26 april 2016

6 bra saker sedan sist.

Bra saker som hänt sedan sist jag skrev:


1. I torsdags bestämde vi träff i Haverdal för att träna hund tillsammans med vår uppfödare och två kullsyskon. När vi aktiverat våra hundar fick bröderna äntligen braka ihop och gå loss på varandra.


2. Fick komma hem till Falkenberg i fredags. Sova i min egen säng, umgås med pappa och hänga i trädgården. Var helt utpumpad efter veckan som gått.


3. Att träna apportering en solig lördagkväll uppe vid kyrkan.

4. På söndagen var det dags för hockey, Skellefteå - Frölunda i den femte finalmatchen. Inför matchen ledde Frölunda med 3-1 i matcher och kunde alltså avgöra finalen och ta SM-guld med en vinst (de spelar bäst av 7 matcher). Och Frölunda gjorde det. SM-guld 2016! Det kom både glädjeskrik och glädjetårar från diverse människor i rummet. Alexander var med på skype och det enda som fattades var just hans fysiska närvaro.

5. I måndags var det min sista VFU-dag för denna perioden. Fick kramar under hela dagen och en liten present av arbetslaget. Dagen avslutades med ett planeringsmöte där chefen var med en stund, då jag även blev med jobb. Redan nästa vecka på måndag och tisdag ska jag komma tillbaka till förskolan och jobba, vilket känns helt fantastiskt bra.

6. Idag återställdes ordningen i universum - jag och Lina fick äntligen en heldag tillsammans. Satt i skolan i två timmar, åkte skåpbil, åt kinamat, drack kaffe, kivades och skrattade. Det var efterlängtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar